17 Mayıs 2012 Perşembe

YOĞURTLU PATLICAN
Patlıcan en sevdiğim sebzelerdendir. Özellikle de közlenmiş patlıcana bayılırım. Ancak hazır közlenmiş patlıcanların tadı beni çok fazla tatmin etmediği  için farklı yöntemler aramaya karar verdim ve çarşıda "közmatik" diye bir mutfak eşyası gördüm.
Malzemeler:
2-3 adet uzun patlıcan
süzme yoğurt
1-2 diş sarımsak
zeytinyağı, pul biber, nane

Yapılışı:
Közmatik orta hararetteki ocağın üzerine koyuluyor ve içine de bıçak yardımıyla birkaç yerinden delikler açılan patlıcanlar yerleştiriliyor. Patlıcanlar közlendikten sonra soğuk suya tutuluyor ve böylece kolaylıkla soyuluyor. Daha sonra patlıcanlar küçük küçük kesiliyor sonra süzme yoğurtla ve havanda dövülmüş sarımsakla karıştırılıyor. Son olarak da zeytinyağı, nane ve pul biberle süslenip servise hazır hale getiriliyor.
Afiyet olsun...



5 yorum:

  1. Yanına bir tek rakı çok yakışırmış bu fotoğrafın...

    YanıtlaSil
  2. evet çok haklısın, galiba ben sarımsağı pek sevmediğim için hep unutuyorum yazmayı....

    YanıtlaSil
  3. bu arada ekliycem sarımsağı:)

    YanıtlaSil