6 Şubat 2013 Çarşamba

PESTO SOSLU MAKARNA



Fesleğen...Hmmm...Mucizesini son bir kaç yıldır farkettiğim mükemmel bitki...Maalesef İzmir'de kış mevsiminde iri yapraklı fesleğen bulmak çok zor. Ben de balkonumda kendim yetiştirmeye çalışıyorum. Böylelikle her istediğimde kolaylıkla ulaşabiliyorum ve pesto sosumu hazırlayabiliyorum. 
Pesto sos...Hazırlaması çok kolay bir sos...Bağımlısı olacağınız bir sos...
Malzemeler
50 gram çam fıstığı
50 gram parmesan peyniri
Yarım demet iri yapraklı taze fesleğen 
Bir su bardağından iki parmak az zeytinyağı
Karabiber
Tuz
Penne makarna
(tüm malzemeler isteğe göre artırılabilir ya da azaltılabilir)

Yapılışı
İlk olarak fesleğenleri yıkayın ve bir kenarda kurumaya bırakın. Çam fıstıklarını teflon tavada 5-6 dakika kavurun. Parmesan peynirini rendeleyin. Rondoya zeytinyağını, çam fıstıklarını, parmesan peynirini, fesleğeni,bir tutam tuzu ve karabiberi koyun. Rondoyu 1-2 dakika çalıştırın. Pesto sosunuz hazırdır.
Diğer tarafta da penne makarnayı haşlayın ve süzün. Makarnayı tekrar tencereye alın ve pesto sosla bir dakika kadar karıştırarak ısıtın. Pesto soslu makarnanız servis için hazırdır...
Ben genellikle soslu makarna pişireceksem yanında da mutlaka bol yeşillikli mevsim salatası yaparım ve bu ikili müthiş bir uyum sağlar. Siz de deneyebilirsiniz...
Not: Pesto sosunuz çok geldiyse bir kaba koyup buzlukta saklayabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder