15 Mayıs 2012 Salı

FRAMBUAZLI MUFFİN

Frambuazlı muffinin tadına ilk defa Londra'daki Starbucks'da bakmıştım ve çok beğenmiştim. Aynı tadı İzmir'de de bulacağımı ummuştum ama yanılmışım. Ben de kendi frambuazlı muffinlerimi yapmaya karar verdim.
Malzemeler:
4 kahve fincanı un
1 kahve fincanı beyaz şeker
2 kahve fincanı esmer şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 kahve fincanı süt ya da yoğurt
3 adet küçük boy yumurta
150 gram dondururulmuş frambuaz
Yapılışı:

1.Un, kabartma tozu ve vanilyayı bir kaba eleyin. Üzerine beyaz ve esmer şekeri ilave edip yemek kaşığıyla karıştırın.
2.Başka bir kapta yumurta, sıvı yağ ve sütü bütünleşene kadar çırpma teliyle karıştırın.
3.Sıvı malzemelerin bulunduğu kaba kuru malzemeleri de ilave edin ve sadece tüm malzemeler birleşene kadar tahta bir kaşıkla yavaşça karıştırın (çok fazla karıştırmamaya dikkat edin).
4.Buzluktan çıkardığınız frambuazları bekletmeden karışıma ekleyin ve tahta kaşıkla yavaşça karıştırın (frambuazlar karışımı sulandıracağından ekstradan 1 kahve fincanı daha un ilave edebilirsiniz).
5.Muufin kabının içine yerleştirdiğiniz kağıt kalıplara karışımı ilave edin ve önceden 170 derecede ısıttığınız fırına kabı koyun.Pişme süresi ortalama 20-25 dakikadır (siz yine de arada fırını kontrol etmeyi ihmal etmeyin).
Afiyet olsun...

                            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder